יום ראשון, 5 ביולי 2009

אוכל חמים- מדוע הוא חשוב למערכת העיכול?

שלום חברים!!!
בתור אחת שדוגלת בתזונה בריאה ומודעת מאד למה שמכניסה לפיה , הרבה פעמים אני נתקלת בבעיה .שכן מתכונים לאוכל בריא לא חסר , העיניין הוא שאני תמיד מחפשת שיהיו גם דלי קלוריות , גם טעימים , גם מהירי הכנה – בקיצור.. סרט לא קטן.. כעת, כיוון שקיץ , חם וגם ככה אין כח להיות במטבח אשתדל מעת לעת לתת לכם מתכונים פרי מטבחי שהינם קודם כל קלילים להכנה, מזינים וכמובן עם דגש מאסיבי על קלוריות..(.את המתכונים תמצאו בתוית הבלוג "מתכוני סוד התבלין".)

הערה קטנה לפני שנמשיך: אני עובדת בתהליך של טיפול ע"פ השיטה האירוודית – הרפואה ההודית – למי מכם שלא מכיר, גם ירדתי במשקל בעזרת טיפול זה וגם למדתי מספר דברים חשובים מאד על עיכול, על חשיבות התבלינים באוכל – עליהם ארחיב בהמשך '. אחד מהם הוא: שעל הארוחות שלנו להיות חמות ולחות ככל האפשר! יותר תבשילים, מרקים, דייסות, ירקות מאודים...
ע"פ תפיסה זו, הרבה יותר קל לגוף לעכל מה שמצוי בצורת הצבירה של מערכת העיכול שלנו (חם ולח). כאשר אנו מכניסים מזון יבש, קר, ומתועש, הגוף מוציא את כל הנוזלים והחום שלו כדי ללחלח ולהרטיב את המזון. זה בעצם מחליש מאד את מערכת העיכול - כמו מכבה את אש העיכול שלנו, האוכל שוהה בקיבה הרבה יותר זמן וזה לא פעם מקור לתסיסה של אוכל,גזים, עצירויות וכפועל יוצא – עלייה במשקל...
אני מספרת לכם את כל זה כי כאמור כעת קיץ ואנו נוטים לאכול הרבה אוכל קל וקר כמו פירות וירקות חיים פריכיות וכו – וזו טעות. מה שכן אפשר לעשות זה לשלב בין השניים כלומר כן לאכול אוכל קל ודיאטטי אך עדיין חמים ומזין למשל: את הירקות לסלט שאנו מכינים תמיד להוציא מהמקרר לפחות כ1/2 שעה לפני החיתוך (תמיד לחתוך סמוך לארוחה ע"מ שיישאר משהו מהויטמינים , ובנוסף אני מצאתי פטנט נחמד : אני לוקחת 3 קישואים ,שוטפת אותם כמובן וחותכת למטבעות לא דקים במיוחד. מכניסה למיקרו לאידוי ל- 2 וחצי דקות. לא יותר. הקישוא הופך פריך וטעים ואז כמו שזה מוסיפה לסלט – הסלט מתחמם ועם הרוטב הנכון זה ממש מרגיש כמו סלט מוקפץ חמים וטעים ועם כלום קלוריות. פטנט נוסף הוא להוסיף מס' כפות של תבשיל קטניות שיש לנו במקרר וחיממנו מעט ואז בכלל יש לנו יופי של ארוחה קלה ומזינה לשעות הערב או סתם במשרד...
המשך יבוא...(אתם מוזמנים להיכנס למתכונים לנסות ולהנות. אשמח לקבל תגובות)

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אני חושבת שגם הגוף שלי חושב באותה צורה. אני למשל לא מסוגלת לשתות מים קרים לגמרי. אני חייבת למהול את זה עם מעט מים חמים. לא יכולה לאכול ארטיק קרח ,וגם בקיץ מעדיפה את הירקות שלי מבושלים....
פזית